Mar 12, 2009

apakah itu Freemason?

Pada 10 Syaaban 1398H bersamaan 15 Julai 1987M, Lajnah Fatwa Majmak Fiqhi di Mekah telah mengeluarkan sebuah fatwa,kafir bagi sesiapa sahaja yang terlibat secara langsung dengan pertubuhan freemason.

Jika anda ditanya tentang sebuah pertubuhun freemason, apakah yang sedang bermain di fikiran anda?

Pertubuhan freemason sebenarnya merupakan sebuah pertubuhan yang paling lama bertapak di muka bumi ini. Gerakan ini telah ditubuhkan oleh segolongan kaum yahudi yang berhasrat untuk merampas kembali tanah Palestin yang sedang diduduki oleh umat Kristian,dan membina kembali Haikal (istana) nabi Sulaiman. Tidak berhenti di situ, mereka kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir, dan Madinah. Bagi sesiapa yang pernah menjejakkan kaki ke bumi Madinah maka beruntunglah, kerana tanah itu sedang dalam ancaman kaum yahudi freemason.

Perkataan ‘freemason’ diambil dari perkataan Inggeris yang bermaksud jurubina bebas (free and mason). Sebenarnya freemason adalah organisasi bawah tanah yahudi antarabangsa yang tidak ada hubungan dengan kegiatan pembinaan bangunan. Pada awalnya, pertubuhan ini dirancang untuk memusnahkan agama Kristian. Tetapi selepas zaman revolusi Eropah pada kurun-17 yang menyaksikan kejatuhan kerajaan Kristian dan kegemilangan Islam mereka terus mengalih perhatian kepada agama Islam sebagai musuh utama.

Pertubuhan ini dianggotai oleh bangsa yahudi tulen, terutamanya para penguasa dan pemimpin Negara Israel seperti Ariel Sharon, Ehud Barak dan lain-lain. Mereka bekerja keras merancang dan mengatur strategi untuk menguasai dunia sehinggakan keputusan perlantikan presiden atau ketua Negara contohnya Amerika Syarikat, berada di dalam bidang kuasa mereka.

Ahlinya bergerak sambil berpegang kepada beberapa prinsip yang menyebabkan perancangan mereka mantap dan licik di antaranya adalah:
  • Menjaga segala rahsia.
  • Memberi taat setia.
  • Hanya memuliakan kaum yahudi.
  • Menyebarkan dan mengagungkan hubungan seks.
  • Menguasai agama lain selain dari yahudi.
  • Tolong-menolong sesama ahli.
  • Mengadakan propaganda dan revolusi.

Freemason mempunyai beberapa pertubuhan yang di bawahnya yang disertai oleh pelbagai lapisan bangsa dan agama untuk membantu misi mereka yang keji ini. Mereka akan menggunakan lambang atau simbol yang tidak difahami, di antaranya yang biasa digunakan ialah matahari, bulan, mata, piramid dan lain-lain. Mereka yang kebanyakan golongan bangsawan seperti raja-raja, ahli falsafah, pemimpin agama, cendiakawan, para pemimpin negara akan berkumpul dan merancang serta mengatur rancangan mereka.

Pertubuhan-pertubuhan tersebut ialah :

Illuminati

  • Bermaksud pertubuhan cahaya.
  • Diasaskan oleh Adam Weishaupt yang asalnya seorang paderi Kristian, kemudian murtad dari agamanya, lalu menubuhkan pertubuhan ini.
  • Menggunakan wang dan perempuan untuk memperalatkan orang-orang yang berpengaruh.
  • Memerangkap mahasiswa yang mempunyai prestasi intelektual sehingga dapat berbakti kepada mereka.
  • Menguasai media massa untuk melindungi pertubuhan ini.

Pertubuhan B’nai B’rith
  • Diasaskan oleh seorang yahudi yang bernama Henry Jones.
  • Tugas pertubuhan ini ialah mencari dan memutarbelitkan berita, mewujudkan pejabat-pejabat perisikan di seluruh dunia, membela bangsa yahudi, menyokong keputusan Israel dan membantu setiap bentuk keganasan.
Pertubuhan Bahaiyah
  • Bertujuan untuk menimbulkan keraguan di dalam hati umat Islam mengenai agama yang sedang dianuti.
  • Diasaskan oleh seorg yahudi bernama Mirza Muhammad Ali (nama palsu)
  • Pada awalnya muncul sebagai kelompok Islam. Lama-kelamaan mereka mengajak pengikut mereka menubuhkan persatuan agama yang bertujuan untuk menggabungkan semua agama di dunia.
  • Semua pejabat pertubuhan ini ditutup dan dibubarkan pada tahun 1961 atas arahan kerajaan Mesir.

Pertubuhan Kesaksian Yehova
  • Ditubuhkan di Jerman.
  • Berselindung dengan menyamar menjadi agama Kristian dan seterusnya menyelewengkan ajaran Kelab Lions.
  • Ditubuhkan oleh Martin James (Peguam Amerika).
  • Lions bermaksud singa yang menjaga Haikal Sulaiman.
  • Tujuan penubuhannya ialah untuk merealisasikan impian yahudi dan menjadi pemerintah yahudi antarabangsa.

Wallahu a'lam, marilah kita menentang setiap kegiatan Freemason ini, dari apa jua sekali pun. Jangan biarkan saudara seislam kita sengsara.

Penjajahan haram ke atas tanah Palestin kita adalah antara dakyah Freemason yang beridealogikan zionis. Apakah tindakan anda?

7 comments:

Anonymous said...

salam.. syukran, pengetahuan tambahan.. emangnya harus kita berhati-hati dengan usaha2 mereka tu..

AviCenNna said...

Salam..semoga kita tak terpengaruh dgn dakyah freemason nie..

Ibnu Sulaiman said...

Assalamualaikum....

Satu artikel yang bagus ,ada tak rujukan artikel ini....

imanulhassan said...

waalaikumussalam wbt.

terima kasih ana, akmal, dan ibnu sulaiman atas komen2 anda semua.

maaf ibnu sulaiman, sy ambil artikel ini dari murabbi usrah sy dlm bentuk soft copy. dlm tu tidak dinyatakan pula sumber rujukannya.

Unknown said...

salam, terima kasih untuk perkongsian ilmu ni. Saya cadangkan satu buku untuk dibaca berkaitan tentang perbandingan ideologi dan orde baru dunia yang ada menghuraikan lebih lanjut siapakah illuminati dan agenda sulit freemason. Tajuk buku: Sejarah pemikiran I, Penerbit: Jahabersa, Penulis: Sulaiman Noordin. Satu dokumentari video betajuk "The Arrival" juga boleh di tonton di youtube.com. Video ini membongkar rahsia agenda illuminati. Semoga perkongsian ini dapat menjentik minda semua dari kealpaan dan keselesaan duniawi, insyaAllah.

imanulhassan said...

salam timpak. terima kasih atas cadangan tersebut. saya telah menonton The Arrivals, sgt membuka minda kita yg selama ini dikuasai oleh anasir Barat.

insyaAllah suatu hari nnt sy akan khatamkan buku yg anta cadangkan itu. jazakallahu khairan kathira timpak :)

Anonymous said...

Assalamualaikum, jika hanya kata2 tidak akan dapat mengubah dunia, hanya kata2 tidak akan dapat menghentikan keganasan, hanya kata2 tidak akan dapat menghentikan kekufuran, Muslim mesti bangun bertindak untuk menentang segala kejahatan yang sedang melanda bumi Allah ini,bangunlah wahai saudara Muslim ku,dengan adanya 1.9 billion Muslim di muka bumi Allah ini pasti kita akan dapat menghapuskan 9 juta Yahudi jika kita bersatu, Allahuakbar..