Aug 12, 2009

Latest updates for MARA juniors.

Assalamualaikum w.b.t.

seperti semua sudah maklum, kepada sesiapa yang 12points masih belum pasti dapat meneruskan pelajaran di luar negara. insyaallah keputusan senat MARA akan diumumkan dalam masa terdekat ini, berdoalah agar 12points diterima untuk ke luar negara, ameen.

kepada 10points, dukacita dimaklumkan pihak CUCMS telah menetapkan sekurang2nya BBC dalam tiga matapelajaran terbaik. mungkin tiada rezeki untuk ke sana, Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kalian semua.

oleh kerana 12points tidak pasti lagi statusnya, ada yang berpendapat untuk menempah tempat di dalam negara seperti CUCMS dan IMU. ikutlah naluri masing2 kerana keputusan daripada pihak MARA masih tidak diketahui. cuma anda perlu membelanja dalam rm300 untuk yuran permohonan.

kepada 11points, memang tiada pilihan lain selain mendapat tempat di CUCMS atau IMU. saya tidak tahu apa requirement IMU tetapi saya telah merisik CUCMS dan mereka masih menerima permohonan baru tetapi dengan kadar segera. online application CUCMS difahamkan tergendala buat waktu ini. untuk membuat permohonan, sila rujuk person-in-charge pendaftaran Puan Haliza 0122059654 segera. beritahu anda mahu mohon untuk memasuki program MBBS di CUCMS, dan beritahu keputusan A level anda. insyaallah akan diterima jika anda 11 atau 12 points.

borang2 yang perlu dibawa untuk ke CUCMS adalah;
  • Salinan SPM (original bawa sekali lagi bagus)
  • Salinan keputusan A-Level (tidak dapat lagi kan? sila minta KTT faks result ke CUCMS)
  • Salinan IC dan Surat beranak
  • Gambar berukuran pasport (at least 2 keping)
  • Salinan Pendapatan atau Slip Gaji Bulanan/Tahunan Ayah dan Ibu
  • Duit proses rm300 pada hari temuduga
for precaution, bawa sekali salinan asal untuk semua.

kepada 13points dan ke atas, tempat anda semua telah ada di luar negara. mungkin ada yang kena tukar universiti terutamanya pelajar2 yang patutnya ke DY Patil dan Yenepoya. tetapi apa2pun, kamu semua akan fly insyaAllah.

doakan agar 12points dapat ke luar negara juga insyaAllah. semoga bermanfaat.

3 comments:

iszaid said...

terima kasih 'abang' iman... heheh

Anonymous said...

amin... thanx a lot bg byak info bru

imanulhassan said...

alhamdulillah, moga bermanfaat ;)